sobota, 27 września 2014

Od kilku dni miałam ogromną chęć przygotować i oczywiście zjeść coś słodkiego. Nie miałam wiele czasu na gotowanie, więc skusiłam się, żeby zrobić ciasto 3 bit. Robiło się je bardzo łatwo i przyjemnie i co najważniejsze, nie musiałam używać nawet piekarnika. Ciasto wyszło pyszne, bardzo słodkie za sprawą masy krówkowej. Jedynym minusem było to, że ciasto musiało spędzić noc w lodówce, by było gotowe, a chciało się je zjeść od razu. Jeśli lubicie słodkości to koniecznie wypróbujcie. 


Składniki (na blaszkę 25cm x 25cm):

  •  200 g herbatników
  • 1 puszka masy krówkowej - kajmak
  • 550 ml mleka
  • 120 g cukru
  • 100 g masła
  • 3 jajka
  • 5 łyżek mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka cukru wanilinowego
  • 330 ml śmietany kremówki
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady

Przygotowanie:

1 warstwa
Na blaszce ułożyć ciasno herbatniki. Posmarować masą krówkową.

2 warstwa
Na masie krówkowej ułożyć drugą warstwę herbatników. W garnku zagotować 400 ml mleka z cukrem, masłem i cukrem wanilinowym. W misce porządnie wymieszać ze sobą 150 ml mleka, mąkę pszenną i ziemniaczaną oraz jajka. Dodać do garnka i wszystko mieszać, aby masa zgęstniała. Posmarować drugą warstwę herbatników.

3 warstwa
Na masie budyniowej ułożyć trzecią warstwę herbatników. W misce ubić na sztywno śmietanę kremówkę z cukrem pudrem. Posmarować herbatniki i całość posypać startą na tarce tabliczką gorzkiej czekolady.

Wstawić do lodówki na kilka godzin, najlepiej na całą noc. 


8 comments:

  1. Klasyka :) Bardzo je lubię, choć rzadko robię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam po raz pierwszy, ale na pewno nie ostatni; )

      Usuń
  2. Wygląda super apetycznie )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, choć smakowało o wiele lepiej niż wyglada ;)

      Usuń
  3. Ciacho mojego dzieciństwa. Wygląda i smakuje bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że go nie wypróbowałam wcześniej, bo jest pysze :)

      Usuń
  4. Wygląda cudownie :) Zaspokoi ochotę na słodkie na dłuższą chwilę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję; )
      Oj nie wiem czy na dłuższą, bo ciasto znika w baardzo szybkim tempie ;)

      Usuń